Op de Vullerschool zijn we steeds op zoek naar de mogelijkheden van elk kind. Door gesprekjes, observaties en analyse van werk van kinderen volgen we de ontwikkeling van elk kind. Onze uitdaging is om steeds op zoek te gaan naar de unieke eigenschappen van dit specifieke kind. Samen ontdekken we de mogelijkheden, talenten en kwaliteiten van het kind. Binnen uitdagende lessen houden we rekening met verschillen in leerstijl, voorkeuren en niveau.
Daarnaast werken kinderen ook vanuit kindgesprekken aan eigen doelen. ⦁ Tijdens instructies houden we duidelijk rekening met verschillen in niveau. ⦁ We leren kinderen hoe ze moeten leren (‘leren leren') ⦁ Kinderen die meer aankunnen of meer begaafd zijn krijgen meer uitdagende opdrachten. ⦁ Kinderen die meer praktisch zijn ingesteld, leren binnen een praktisch aanbod. ⦁ In de schooltuin leren kinderen vanuit ervaring en beleving. ⦁ Bewegingsonderwijs wordt gegeven door een vakleerkracht. ⦁ Creativiteit heeft een bijzondere plek binnen ons aanbod.